Jelenleg 300 Ft-os alapdíjjal dolgoznak a taxik, ez tehát 50%-kal emelkedik ősztől. A telefonos kilométerdíjak 167-től 218 Ft-ig változnak, ezek 30-70 százalékkal emelkednek majd, mindez valószínűleg jelentős keresletcsökkenéssel jár majd. A (magas) fix tarifát követelő taxisok mintha azzal számolnának, hogy ugyanakkora lesz a forgalmuk, csak sokkal jobban meg lesznek majd fizetve – kíváncsi vagyok, mit szólnak majd az év vége körül, miután szembesültek a brutális áremelés hatásával.
Összehasonlításként: Varsóban ennél a társaságnál 170 Ft egy kilométer nappal és 250 Ft éjszaka, egy másiknál 140 Ft és 210 Ft, egy harmadiknál 155 Ft és 230 Ft e két tarifa (az alapdíj mindenhol 420 Ft). A tarifa-egységesítéssel tehát szeptembertől napközben Budapesten kilométerenként 40-80, éjszaka 10-30 százalékkal többe kerül majd taxizni, mint a lengyel fővárosban.
Most a különféle társaságok árban és minőségben (gyorsaságban, megbízhatóságban, autókínálatban) is versenyeznek, ennek ősztől sajnos vége lesz. Az is kérdéses, hogy az áremelés miatt az eddig taxit használók közül mennyien váltanak egyéb közlekedési módra, s mi lesz az: saját autó, BKV, esetleg kerékpár? Tartok tőle, hogy a taxival utazók jelentős része számára a saját autó használata az elsődleges helyettesítő termék.